Träningsguide

Det finns flera olika träningsmetoder, och vad som passar är så individuellt. Oavsett vad man tränar så är det positivt för vår hälsa att träna. Man mår mycket bättre och förhoppningsvis så förlänger man sitt liv just för att man tränar och stärker kroppen.

Löpning

Löpning ger väldigt bra kondition och stärker ditt immunförsvar. Är tanken att gå ner i vikt så är löpning perfekt, då du förbränner absolut mest kalorier när du springer. Effekterna är många med löpning och du kommer att få mer energi och bli mer utåtriktad. Det är hälsosamt för hjärtat att springa, blodet pumpar runt fortare och ditt blodtryck kommer att sjunka.

Träning på gym

Att gå och träna på gym är ju en mer social träning än löpning, och om du till exempel tränar på Friskis & Svettis så får du kontakt med likasinnade personer som tränar. Vem vet man kanske får vänner för livet i samband med träningen. Gruppträning ger dig en puff framåt och kan kännas bättre än att enbart träna på egen hand.

Simning

Att regelbundet gå till något badhus kan vara riktigt skönt, simning är en skonsam träning för kroppen. Men för att få ut det mesta av simningen så se till att simma korta distanser och ta i ordentligt så du blir trött av din simning.